Segmentace trhu

Segmentace trhu je marketingový pojem a znamená rozdělení trhu potenciálních zákazníků na tzv. segmenty neboli skupiny zákazníků s podobnými potřebami a chováním. Tato segmentace je základem pro marketingové analýzy, které potřebujeme vždy, kdy přicházíme s naším novým produktem /procesem (viz DFSS).  

V TLSS světě nám znalost tržního segmentu  např. umožňuje při hlubším zkoumání potřeb oslovovat zákazníky z jednoho segmentu stejným nebo podobným způsobem.

Zákaznický trh můžeme rozdělit podle:

  • Typu klienta (B2C, B2B)
  • V případě B2B:
    • Velikosti zákazníků (podnikatelé, malé firmy, střední firmy, …..)
    • Geografie (kraj, ČR, Evropa, ….)
    • Oblast podníkání (energetika, vodárenství,…)
    • Typ společnosti (vlastněná státem, soukromá, ….)
    • Rychlost prodeje (FMCG, ….)
    • atd.
  • V případě B2C:
    • Demografie  (věk, vzdělání, pohlaví, …)
    • Psychografie (společenská třída, zájmy, zvyky,…)
    • Chování (obliba značek, ….)
    • atd.