Segmentace trhu
Segmentace trhu je marketingový pojem a znamená rozdělení trhu potenciálních zákazníků na tzv. segmenty neboli skupiny zákazníků s podobnými potřebami a chováním. Tato segmentace je základem pro marketingové analýzy, které potřebujeme vždy, kdy přicházíme s naším novým produktem /procesem (viz DFSS).
V TLSS světě nám znalost tržního segmentu např. umožňuje při hlubším zkoumání potřeb oslovovat zákazníky z jednoho segmentu stejným nebo podobným způsobem.
Zákaznický trh můžeme rozdělit podle:
- Typu klienta (B2C, B2B)
- V případě B2B:
- Velikosti zákazníků (podnikatelé, malé firmy, střední firmy, …..)
- Geografie (kraj, ČR, Evropa, ….)
- Oblast podníkání (energetika, vodárenství,…)
- Typ společnosti (vlastněná státem, soukromá, ….)
- Rychlost prodeje (FMCG, ….)
- atd.
- V případě B2C:
- Demografie (věk, vzdělání, pohlaví, …)
- Psychografie (společenská třída, zájmy, zvyky,…)
- Chování (obliba značek, ….)
- atd.